ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

بررسی طب سوزنی

فهرست مطالب

طب سوزنی شامل انتشار جریان انرژی حیاتی بدن که با تحریک نقاط حساس در امتداد خطوط انرژی بوده که منجر به تسکین درد خواهد بود.

طب سوزنی یک روش قدیمی‌برای استفاده بیماران در کشور چین بوده است که در آن بوسیله سوزن نازک در نقاط خاص بدن قرار داده میشود.علاوه بر تسکین دردها در این روش سنتی به غیر از آن در درمان بیماری‌های دیگر مفید است.


از حدود ۳ میلیون آمریکایی از این روش استفاده میکنند و در کشور‌هایی مثل فرانسه نیز یک روش محبوب بوده که به نسبت ۵ به ۱ در بین مردم بهره برده میشود.


طبق گفته‌های دانشمندان این امر سوزن به کار رفته میتواند باعث آزاد شدن اندروفین‌ها و یا مسکن‌های طبیعی در بدن شده و ممکن است جریان خون و تغییر در فعالیت مغزی را تقویت کند.


مخالفان این عقیده باور دارند که چون بیماران به خود تلقین درمان میکنند این روش درمان پذیر است.


سوزن‌های استفاده شده در این روش سنتی چینی بسیار باریک بوده و اگر مردم احساس درد کنند آنچنان کم و لحظه ای است که اغلب با احساس آرامش همراه است.اگر در
مان استاندارد حتی در ناحیه کمر نتواند درد را میرا کند این روش بسیار موثرتر است.


طب سوزنی ممکن است در درمان شدید میگرنی و یا سردرد‌های تنشی موثر باشد.


بر طبق مطالعات انجام شده در کلینیک مایو نشان داد علاوه بر تسکین درد‌های میگرنی در دو مشکل دیگر نیز از جمله خستگی و اضطراب تاثیر مثبت دارد.


این روش سنتی میتواند علاوه بر کمک به درمان مرسوم برای بهبود استئوآرتریت پیش قدم باشد, طبق نظریه موسسه ملی آرتروز و اسکلتی عضلانی و بیماری‌های پوستی در تحقیقات اولیه نشان داده شده که طب سوزنی درد آرتریت زانو را کاهش داده و بدون شک برای درمان استئوآرتریت موثر است.


این روش درمانی چینی در مقایسه با قرص‌های استروئید برای دست و بازو و درد ناشی از سندرم تونل کانال کارپ/ارگونومی مورد آزمایش قرار گرفته است.


جمعی از متخصان در تایوان در یک گروه ۸ نفری از پزشکان تا حدود یک ماه مطالعات پی در پی بر روی بیماران گروه امداد و نجات تحقیقات خود را بر اساس این روش آغاز کرده بودند که شواهد امیدوار کننده و موثری را گزارش کردند ازجمله:


روش درمانی طب سوزنی در درمان تهوع و استفراق


در جلوگیری از ترک سیگار


در کاهش خستگی, بی خوابی, اضطراب و آلزایمر بسیار موثر است.


و اما مشکلات ….


اگرچه این روش سنتی درمانی به طور کلی امن شناخته شده اما اگر سوزن به کار رفته در آن استریل نباشد خود باعث عفونت داخلی است, از طرفی اگر سوزن به کار رفته آنقدر عمیق در بافت فرو رود باعث سوراخ شدن ریه, کیسه صفرا و حتی باعث مشکلات عروقی در فرد نیز خواهد شد.


به همین دلیل استفاده از راهنمایی‌های یک پزشک خود در این روش درمانی توصیه خواهد


www.unipaper.ir

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید